Što je SEO optimizacija?

SEO osnove uključuju definiranje osnovnih pojmova poput on-page i off-page optimizacije, te pojašnjenje različitih aktivnosti koje doprinose optimizaciji. SEO strategija podrazumijeva definiranje ciljanog tržišta i jezika, te usluga ili kategorije proizvoda za koje se stranica optimizira.

Osnove SEO optimizacije

Prije svega, jedna napomena: u pojmu SEO optimizacija postoji očita redundancija riječi optimizacija - sadržana je u samoj skraćenici SEO (Search engine optimization), a onda još jednom direktno navedena.

Zašto je tome tako? 

Zato jer je uvriježeno u govoru i pretraživanju. Veliki dio korisnika u pretraživanju ovog pojma na tražilicama na hrvatskom jeziku koristi cijeli pojam, stoga i mi svoje stranice optimiziramo na način da nas ti korisnici lakše nađu. :)

Što je SEO optimizacija? 

SEO optimizacija (Search Engine Optimization ili optimizacija za tražilice) set aktivnosti čiji je cilj što bolje pozicioniranje web stranice na rezultatima tražilica. Drugim riječima, kad netko na Internet tražilicama (najčešće Google tražilici) pretražuje neki pojam vezan za vašu webstranicu ili webshop, cilj je da se pojavite na prvoj stranici rezultata što bliže vrhu. 

Što je Vaša stranica bliže vrhu (idealno na prva 3 mjesta), imati će više organskih posjetitelja, a samim time i veće konvezije (upiti za usluge ili kupnje proizvoda).

Slijedeći graf najbolje prikazuje važnost dobrog pozicioniranja, u prosjeku na prvu poziciju klikne 23,3% ljudi koji pretražuju određeni pojam. Prema nekim drugim istraživanjima ovaj podatak ide i do 50%.

Svaka iduća pozicija ima okvirno 5% pada u odnosu na prethodnu, a ako ste ispod 3. pozicije, preko 50% ljudi, potencijalnih kupaca, neće doći na Vaše stranice.

 

Google position vs traffic

Dakle, cilj SEO optimizacije za tražilice je dovesti organski (tj. neplaćeni promet) što više posjetitelja (potencijalnih kupaca) na Vaše web stranice.

Što je SERP?

Sama stranica na kojoj se ispišu rezultati pretraživanja naziva se SERP - Search Engine Results Page

Uz same organske rezultate, na njoj se ispisuju i plaćeni rezultati (PPC oglasi), kao i druge vrste sadržaja poput Google My Business blokova, prikaza isječaka Google Mapsa itd. Postoji mnogo različitih blokova koji se mogu pojavljivati na SERP-u, a dobar pregled istih možete naći ovdje

Podsjetimo se na jednom konkretnom primjeru kako Google na svojim rezultatima pretraživanja ispisuje rezultate.

Pojednostavljeni primjer prikazan je na slici niže koja prikazuje rezulate za pojam 'kišobran kolica', prikazujući prvo plaćene pozicije, a zatim slijede organske pozicije.

Plaćene pozicije označene su malim slovima Ad prije samog URL linka. Najbolji oglasi po kvaliteti imaju prikazane i ekstenzije koje vam omogućavaju brži pristup sadržaju te stranice. 

Više o Google oglašavanju i vrstama Google kampanja pročitajte na sljedećem linku

 

PPC i SEO rezultati na SERPu

Zašto spominjemo samo Google?

U većini tekstova o SEO optimizaciji naići ćete uglavnom na sadržaj vezan za Google tražilicu.

Razlog je višegodišnja dominacija Google tražilice u svjetskim razmjerima, gdje prema Statistinim podacima Google drži više od 90% tržišnog udjela još od početka 2010. godine. Sredinom 2021. je to još i više, 92,5% na svjetskoj razini. 

Može se stoga reći da bi se SEO optimizacija mogla zvati i Google optimizacija. Goolge na svojim stranicama također ima prilično detaljne vodiče za SEO:

1. Google SEO vodič za početnike

2. Google SEO vodič za napredne

No čak i vodič za početnike je prilično opsežan i zahtjevan za nekoga tko nije developer ili barem upoznat sa developmentom i SEO optimizacijom.

Najvažnije SEO stavke

Ako bismo morali cijeli SEO sumirati u 3 stavke, onda bi to moglo izgledati ovako: 

TEHNIČKE SEO POSTAVKE + SADRŽAJ + BACKLINKOVI

  • Tehničke SEO postavke su zapravo on-page SEO stavke koje omogućuju da algoritmi Google tražilice mogu pravilno i jednostavno sa stranice 'pokupiti' sve informacije koje im trebaju. To su jednostavno rečeno polja koja Google očekuje naći u pozadinskom kôdu stranice i koja trebaju biti popunjena pravilnim podacima. 
  • Sadržaj je jasan - web stranica (vrijedi i za web shopove) mora biti razgranatu strukturu podstranica s bogatim i relevantnim sadržajem. Ako nema sadržaja, nema ni rangiranja na tražilici. 
  • Backlinkovi su zadnja važna stvar na Internetu - da bi Google shvatio da je vaša stranica relevantna, mora vidjeti da je to drugima tako, a znak za to su mu linkovi na drugim stranicama koji vode na vašu stranicu. 

Često korišteni pojmovi 

On-page SEO obuhvaća sve aktivnosti koje se rade na samoj web stranici, tj. web shopu - od optimizacije sadržaja do tehničkih detalja, primjerice:

  • istraživanje ključnih riječi
  • optimizacija sadržaja (content)
  • optimizacija naslova i opisa (Title tag i Meta Decription)
  • performanse stranice (brzina učitavanja, veličina slika, prikazivanje elemenata stranice...)
  • interno linkanje stranica

Cilj svih tih aktivnosti je pružiti čitateljima najbolji mogući sadržaj s obzirom na njihove interese, uz odlično korisničko iskustvo, a da paralelno s time i tražilice shvate o čemu stranica govori, odnosno što webshop prodaje. 

Off-page SEO se uglavnom svodi na građenje kvalitetnih backlinkova kako bi pokazali tražilicama da stranica ima određeni autoritet i vrijednost pred posjetiteljima. Građenje backlinkova (link building)  povezano je s drugim područjima digitalnog marketinga, primjerice s društvenim mrežama ili PR-om i brandingom, koji imaju veliki utjecaj na autoritet stranice. 

Uspješna SEO strategija sastoji se i od on-page i od off-page SEO aktivnosti!

SEO osnove

Ako ste došli do kraja ovog članka, nadamo se da ste naučili:

  • što je SEO i koji mu je cilj
  • zašto je bitan
  • koje su osnovne SEO aktivnosti

S obzirom na veliki broj članaka i vodiča na Internetu koji pokrivaju ovu temu, često se postavlja pitanja poput može li to svatko raditi, koliko je teško naučiti SEO i koliko brzo se mogu postići rezultati?

Jedan zajednički odgovor na sva ta pitanja bio bi da se unutar nekoliko mjeseci (3-6) mogu postići konkretni rezultati koji ponajviše ovise o tome koliko je osoba koja provodi SEO optimizaciju spremna uložiti vremena u istraživanje i učenje, te u konačnici i na primjenjivanje naučenog.

SEO je dugotrajan proces - široka je tema i učenje traje relativno dugo; korigiranje tehničkih detalja na stranici, linkanje, pisanje sadržaja i sve ostale radnje također su dosta vremenski intezivne, a kad je sve to napravljeno, još treba strpljenja dok Google to sve obradi i pokaže prve rezultate. 

Kao i u svakom drugom poslu, možete sami, no morate biti uporni i konzistentni. Ako pak odaberete opciju angažiranja profesionalaca, imajte na umu da suradnja treba trajati minimalno 6 mjeseci da biste mogli realno evaluirati rezultate. 

--

SEO optimizacija

Ovaj blog je prvi iz serije članaka o SEO optimizaciji. Cijelu listu članaka pregledajte ovdje: 

  1. Što je SEO optimizacija? Osnove i strategija - UPRAVO ČITATE
  2. Istraživanje ključnih riječi 
  3. On-page SEO optimizacija
  4. Zašto je content bitan za SEO? 
  5. Backlinkovi u SEO optimizaciji
  6. SEO analitika i metrike

 


Mi se SEO optimizacijom webshopova i webstranica bavimo godinama, s brojnim pojmovima na 1. poziciji organskih rezultata u izrazito kompetitivnim industrijama

Ne morate nam vjerovati na riječ, javite nam se pa ćemo vam pokazati prave primjere. ;)

 

  •     
  •     
  •     
  • Izrada internetske stranice sufinancirana je
    sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj