Zašto je content bitan za SEO?

Kako pisati content tj. sadržaj za web stranicu, zašto je content bitan za SEO i kako optimizacija sadržaja utječe na pozicioniranje? Sve piše ovdje. 

Zašto pisati blog na web stranici?

Sigurno ste primijetili kako većina webshopova ima jedan dio nazvan Blog, Novosti, Vijesti ili slično.

Glavni razlog tome jest taj što dobro napisani i strukturirani blogovi pomažu boljem pozicioniranju web stranice na Googleovoj tražilici, što bi trebao biti jedan od glavnih ciljeva svakom webshopu.

Svi koji se duže bave e-commerceom, a i oni koji su to krenuli tek nedavno, vjerojatno su više puta naišli na savjet – stvarajte content, pišite blogove, objavljujte novosti. 

 

content je kralj

U (digitalnom) marketingu česta je izreka 'Content je kralj', upravo zbog velikog utjecaja na posjećenost i rang stranice. 

 

No to nije jedini razlog!

Pisanje bloga kao dio content marketinga važan je dio odnosa s potencijalnim kupcima i jedan od načina kako povećati posjećenost webshopa

Kupci u svom putu od bezbrižnog surfanja do obavljanja kupnje imaju mnogo prilika saznati nešto o proizvodu koji ih zanima, a na vama je da im to pružite u pravo vrijeme i na pravi način. Što je bolji content koji pružate, bolja je reputacija vašeg branda. 

Istraživanja pokazuju da online kupci u prosjeku konzumiraju 5-8 komada sadržaja o nekom proizvodu prije nego donesu odluku o kupnji, na raznim mjestima na Internetu. Ti trenuci se zovu digital touchpoints i o njima ćemo više pisati u nekom idućem članku. 

 

Digital touchpoints korisnika

Primjer jednog korisnika koji je 7 puta vidio neki sadržaj o proizvodu prije kupnje

 

Ako posjetiteljima pružite zanimljiv i relevantan sadržaj na svojoj stranici, imat će manje motiva otići s nje i pretraživati dalje. Ovo je ujedno glavni razlog zašto toliko tvrtki na svojim web stranicama i web shopovima piše blog - to je odličan i efikasan način za plasiranje sadržaja koji će se svidjeti i posjetiteljima, a ako se svidi posjetiteljima svidjet će se i algoritmima za pozicioniranje na tražilicama.

Neki webovi čak rade Google oglašavanje na blogove na svojoj stranici, budući da vjeruju da je content koji će korisnik tamo naći dovoljno kvalitetan i zanimljiv da ga zadrži i ponuka da dalje istražuje po stranici. 

Ideje za pisanje blogova na webshopu:

  • praćenje novosti na tržištu – novi brandovi u ponudi, novi modeli poznatih brandova, nove tehnologije i interesantne značajke proizvoda iz ponude
  • prezentiranje aktualnih akcija i promocija - svaku akciju popratite s posebnom objavom u kojoj linkajte artikle koji su na akciji
  • tips&tricks - tzv. 'vječni blogovi' odličan su alat za dobivanje korisnika na webu. To mogu biti razni vodiči, upute, trikovi...ali svakako vezani uz industriju proizvoda koji se na webshopu prodaju. 

Tko može pisati sadržaj (blogove, novosti, tekstove...)? 

Sve osobe koje na bilo koji način sudjeluju u radu web shopa, a pogotovo članovi digitalnog ili marketinškog tima mogu pisati content za web. Preporuka je da prije toga dobiju dobre upute na što obratiti pozornost i da se prije same objave taj sadržaj optimizira. 

Mislimo da je takva raznolikost dobra zato što:

  • nije svatko stručnjak za sve, a ako je asortiman širok, jedna osoba neće sve moći kvalitetno pokriti
  • svatko treba biti stručnjak za nešto - kad neku temu ili proizvod proučavaš da bi o njoj napisao blog, jako dobro je istražiš i temeljito naučiš
  • smatramo da je za svakog digitalca bitna raznovrsnost zadataka – samo tako može napredovati i stalno biti kreativan 

Strategija pisanja sadržaja

Istraživanje ključnih riječi za SEO već smo objasnili, i to je svakako ishodišna točka u izradi strategije pisanja sadržaja. 

Nakon identificiranja najvažnijih ključnih riječi, potrebno je definirati teme o kojima se piše sadržaj.

Ne mora svaka ključna riječ imati posebnu temu i posebni članak, posebno ako su vrlo slične. Bolje je imati jedan kvalitetan članak nego više njih različitih naslova, a gotovo istog sadražaj. 

Teme mogu biti samostalne, a mogu se i grupirati u seriju članaka koji se onda međusobno nadopunjavaju i linkaju. Osim što korisniku to daje više mogućnosti da istraži pojedinu temu, i Googleu daje znak da je sadržaj relevantan i povezan. 

Jednom kada ste odredili teme, odredite koja će se ključna riječ pozicionirati na kojoj temi. 

Generalno pravilo je:  1 ČLANAK = 1 TEMA = 1 KLJUČNA RIJEČ. 

Kako odabrati ključnu riječ za članak, tj. pojedinu temu? 

Ako postoji više sličnih ključnih riječi, na temelju istraživanja koje ste proveli, odaberite onu koja ima što veći broj pretraga, umjerenu ili malu težinu (keyword difficulty) i koja je relevantna za vašu ciljanu publiku.

Primjerice, ako želimo napisati blog o televizorima na webshopu koji prodaje televizore, rezultati istraživanja ključnih riječi bili bi sljedeći: 

 

Istraživanje ključnih riječi za televizore

 

Recimo da bismo na temelju toga kao ključnu riječ odabrali pojam 'smart televizori'. Zašto? 

  • ima relativno visok broj pretraga
  • ima relativno nizak KD broj (keyword difficulty)
  • dobro opisuje ponudu koju želimo promovirati, te iskazuje ispravan search intent onoga tko traži (dok se primjerice ključna riječ 'TV' uglavnom pretražuje kada se traže TV paketi kao usluga telekom operatera, ili pak TV program, što je na rasporedu večeras)

Kad je ključna riječ odabrana, blog za nju treba biti optimiziran, no o tome više u sljedećem poglavlju. 

Grupirani sadržaj - povezani članci

Odličan način za planiranje tema je odabir jedne centralne teme (s glavnom ključnom rječju), oko koje gradimo dodatne teme (sa srodnim, ali manje traženim i manje bitnim ključnim riječima). 

Svi članci u seriji su međusobno povezani i čitatelji pružaju opći pregled tematike u centralnom, tj. glavnom članku, kao i detaljnije objašnjenje u svakoj dodatnoj temi. 

Primjerice, 

  • centralna tema: odjeća od organskih materijala 
  • dodatne teme: organski proizveden pamuk, lan - omiljeni organski materijal, održavanje odjeće od organskih materijala...

Osim što je moguće međusobno povezati sve navedene članke, uz svaki članak uputno je povezati i odgovarajuće proizvode iz webshop ponude. 

Ovakva strategija izrade sadržaja za web ima više prednosti, a jedna od njih je i činjenica da sadržaj planirate i strukturirate, ne ostavljajući time sebi mogućnost da jedan tjedan nemate ideju što pisati, budući da je sve već isplanirano. 

SEO optimizacija sadržaja

Odabrana ključna riječ za koju optimiziramo članak ili blog treba biti prisutna na nekoliko mjesta: 

  • URL članka - odmah na početku (nakon naziva domene)
  • Naslov članka 
  • Meta title članka
  • Meta description članka
  • (Pod)naslovi članka koji su formatirani kao H1, H2 i H3 naslovi (headings)
  • u samom tekstu, nekoliko puta, ali ne pretjerano
  • u nazivima i alt opisima slika, tablica, videa ili ostalih vrsta sadržaja 
  • anchor tekst internih linkova

Interni linkovi

Kako bi članak bio u potpunosti optimiziran, preostaje nam dodati interne linkove. Možemo ih dodati u obliku direktnih linkova na članke iz iste serije (poput popisa na dnu ovog bloga), ili na određene ključne riječi unutar bloga. 

Osim optimizacije trenutnog članka, dodatnu vrijednost donose i linkovi na novi članak koje možete dodati u već postojeće članke, na ključnu riječ za koju je stvoren novi sadržaj. 

O strukturi internih poveznica već smo pisali, prisjetimo kako to izgleda na jednoj shemi. Interni linkovi u sadržaju spadaju u kontekstualne poveznice. 

 

Struktura internih poveznica

 

Dodatni savjeti i trikovi

Na mnogo mjesta na Internetu može se pročitati da je broj pojavljivanja ključne riječi u određenom članku bitna stavka. Zapravo ne postoji pravilo koliko puta je dobro ponoviti ključnu riječ, odnosno najbolje je koristiti common sense - onliko puta koliko paše u kontekst teksta. 

Duljina sadržaja

Duljina sadržaja također je jedan od faktora koji utječu na SEO optimizaciju članka, no može se reći da je to zapravo indirektno. 

Zapravo nije broj znakova ili riječi taj koji je faktor za bolje SEO pozicioniranje, već kvaliteta sadržaja, informacije koje pruža i vrijeme koje shodno tome posjetitelj provede na toj stranici. A logično je da su svi ti pokazatelji bolji što je sadržaj duži. 

Backlinco, jedan od najpoznatijih svjetskih SEO blogova, radio je opsežno istraživanje o faktorima koji utječu na SEO i rezultat vezan za duljinu sadržaja pokazuje da je najčešća duljina članaka od 1500 do 2000 riječi. 

Konkretno, prosječan broj riječi na rezultatima pretraga koje Google izbacuje na prvoj stranici je 1447. 

Ažuriranje sadržaja

Nakon dobro definirane strategije sadržaja, kvalitetnog istraživanja ključnih riječi, dobro optimiziranog članka, što još može pomoći u pozicioniranju? 

Naknadno ažuriranje sadržaja

Dodavanje novih internih linkova već smo spomenuli. Dodatne mogućnosti su primjerice stvaranje članka ili bloga koji trajno ostaje na istom URL-u i ima relevantan sadržaj koji se ažurira s vremenom. 

Pr. ako imate blog koji se zove 'Samsung televizori akcija - ne propustite!', ne morate za svaku akciju Samsung televizora kreirati novi članak. Dovoljno je na postojećem ažurirati sadržaj i ponovno ga objaviti sa novim datumom. 

Postoji razlika između ažuriranja sadržaja i ponovnog objavljivanja članka (u tom slučaju dobiva novi datum objave i skoči na vrh popisa članaka). 

Ovo su slučajevi u kojima se preporuča napraviti ponovno objavljivanje: 

  • ako ste ažurirali više od polovice sadržaja
  • ako ste dodali mnogo novog sadržaja (novih slika, videa, teksta) 
  • ako ste spojili dva ili više tekstova u jedan novi

Koliko često pisati blog? 

Često pitanje je koliko često treba dodavati novi content na blog, odnosno koliko članaka mjesečno treba objaviti? 

Odgovor uvelike ovisi o ciljevima koje želite postići, no minumum je jedan mjesečno, a sve češće od toga je naravno još bolje :) 

Naš savjet je da napravite istraživanje, strategiju i da krenete! A ako u tome trebate pomoć, javite se nama pa ćemo to napraviti zajedno. 

 

 --

SEO optimizacija

Pročitali ste blog iz serije članaka o SEO optimizaciji. Cijelu listu članaka pregledajte ovdje: 

  1. Što je SEO optimizacija? Osnove i strategija
  2. Istraživanje ključnih riječi 
  3. On-page SEO optimizacija
  4. Zašto je content bitan za SEO? - UPRAVO ČITATE
  5. Backlinkovi u SEO optimizaciji
  6. SEO analitika i metrike

 


Mi se SEO optimizacijom webshopova i webstranica bavimo godinama, s brojnim pojmovima na 1. poziciji organskih rezultata u izrazito kompetitivnim industrijama

Članke i sadržaj za web stranice i web shopove pišemo gotovo svakodnevno i do sada smo producirali vjerojatno nekoliko knjiga teksta.

Ne morate nam vjerovati na riječ, javite nam se pa ćemo vam pokazati prave primjere. ;)

  •     
  •     
  •     
  • Izrada internetske stranice sufinancirana je
    sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj