Google oglašavanje (Google Ads)
Google oglašavanje

Google oglašavanje (Google Ads ili Google Adwords - stari naziv za ovu uslugu) je oglašavanje na Internetu, na brojnim Googleovim platformama poput Google tražilice, Youtubea i partnerskih stranica. 

Ovo je jedan od najisplativijih načina oglašavanja, posebno za webshopove gdje je konverzija odmah vidljiva i mjerljiva

Dobro postavljeno Google oglašavanje može donijeti znatno (i relativno brzo) povećanje prihoda. 

Pay per click oglašavanje
U čemu je trik?

Najveća prednost Google oglašavanja je što se Vaši oglasi pojavljuju onda kada korisnici pretražuju točno ono što vi nudite.

Vrlo detaljne mogućnosti targetiranja oglasa omogućuju doseg do pravih ljudi u pravo vrijeme, a još je bolje što plaćate samo onda kada korisnik klikne na oglas - nema plaćanja impresija ili pozicioniranja. 

PLAĆATE SAMO PRAVE REZULTATE! 

Takav model naziva se i pay-per-click (PPC) stoga se za Google oglašavanje ponekad koristi i skraćenica PPC oglašavanje. 

 

Vrste Google oglašavanja

Postoji nekoliko vrsta Google kampanja. Oglašavati se možete na bilo koji od navedenih načina, budući da kampanje nisu međusobno uvjetovane. 

  1. Search kampanje
  2. Display kampanje
  3. Video kampanje
  4. Shopping kampanje
  5. App kampanje
  6. Lokalne kampanje
  7. Smart kampanje

Google oglašavanje - Search kampanja

Search kampanje - tekstualni oglasi na rezultatima pretraživanja

Najčešći oblik Google oglašavanja su Search kampanje, koje su zapravo tekstualni oglasi na stranici s rezultatima pretraživanja (tzv. SERP - Search Engine Results Page). 

  • Najveći adut Search kampanja je što do korisnika dolazimo u trenutku kada su izričito tražili ono što nudimo. 
  • Željeni rezultat Search kampanje je što više klikova na oglas koji se pretvaraju u posjete web stranici, upite za Vaše usluge ili proizvode, te u konačnici kupnje. 
  • Kod webshopova je krajnji cilj obavljena kupovina, te je moguće direktno praćenje konverzija Search oglasa u obavljene kupnje!

Kako su povezane SEO optimizacija i Search kampanje?

Rezultati obiju aktivnosti prikazuju se na istom mjestu. Radi se o stranici s rezultatima pretraživanja (SERP), gdje prva mjesta zauzimaju Search oglasi (najviše do 4 pozicije), a potom slijede najbolje organski pozicionirane stranice. 


 

Google oglašavanje - Display kampanja

Display kampanje - slikovni oglasi na web stranicama 

Display kampanje su slikovni oglasi na raznim web stranicama na Internetu, kojima dosežemo do ljudi dok surfaju i pretražuju sadržaj koji ih zanima. Često se nazivaju jednostavno - banneri.

Display je najbolji način za širenje svjesnosti branda i postizanje većeg dosega. 
Kod Display kampanja važno je da je vizual jasan, atraktivan i privlačan kako bi motivirao korisnike da kliknu na banner. 

  • Na kojim stranicama se prikazuju Display oglasi?
    Na svima koje su se prijavile u Google AdSense program i Googlu na raspolaganje stavile određene pozicije za oglasne bannere na svojoj stranici. Agencija ili oglašivač ima mogućnosti upravljanja stranicama na kojima će se prikazivati njegovi oglasi. 
  • Remarketing
    Display kampanje omogućuju da slikovne oglase plasiramo samo korisnicima koji su već bili na našoj web stranici ili web hsopu. To se zove remarketing i ostvaruje se tako da se na web stranicu ili web shop postavi poseban tracking kôd koji u jednu bazu anonimizirano sprema sve posjetitelje.

Google oglašavanje - Video kampanja

Video kampanje: video oglasi na Youtubeu i drugim stranicama

Kroz Video kampanje svoje oglase u formatu videa plasirate kroz Youtube ili druge web stranice koje imaju mogućnost prikazivanja video oglasa.

Zašto koristiti Video kampanje?

  • podižu generalnu svijest o brand (brand awarenness)
  • neke su dizajnirane tako da direktno povećavaju konverzije i dovode posjetitelje na web stranicu ili webshop
  • koriste se za remarketing. 

Shopping kampanje su idealne ako ste retailer ili webshop koji oglašava tj. želi prodavati svoj asortiman proizvoda. Shopping oglas pojavljuje se u rezultatima pretraživanja i na Google Shopping tabu. 

Postoje i posebne Shopping kampanje putem kojih se oglašava određeni asortiman dostupan u fizičkoj poslovnici, tzv. local inventory ads.

Napomena: preduvjet za pokretanje Shopping kampanje je korisnički račun u Google Merchant Centru gdje se unosi i administrira asortiman proizvoda. 


 

Google oglašavanje - App kampanja

App kampanje - promoviranje aplikacija na više kanala  

App kampanje pomažu doći do novih korisnika aplikacija i povećati prihode odnosno prodaju kroz aplikaciju.

Ove kampanje koriste informacije iz same aplikacije (od postojećih korisnika) kako bi optimizirale oglase kroz Search, Play, Youtube, Discover i druge platforme (više od 3 milijuna drugih web stranica i aplikacija). 


Google oglašavanje - Local kampanja

Lokalne kampanje - promoviranje svoje lokacije na više kanala 

Lokalne kampanje pomažu usmjeriti ljude k Vašim fizičkim lokacijama - restoranima, trgovinama, servisnim centrima i sl.

Lokalni oglasi bit će automatski optimizirani za pojavljivanje kroz Search, Display, Google Maps i YouTube mrežu oglasa - nije potrebno postavljati kampanje za svaki kanal posebno. 

Napomena: preduvjet za pokretanje lokalnih kampanja su aktivne lokacijske ekstenzije ili Google My Business korisnički račun povezan s Google Adsom. 


Google oglašavanje - Smart kampanja

Smart kampanje - automatizirajte sve svoje kampanje! 

Smart kampanje su najlakši način za automatizaciju Google kampanja i za pokretanje Google oglašavanja. Nakon unosa osnovnih informacija o tvrtci i kreiranja osnovnih oglasa, Google odradi ostalo i odredi najbolji set oglasa za zadani budget. 


 

Primjer webstranice
Budite tamo gdje su Vaši kupci.

Svaka agencija za digitalni marketing će svojim klijentima spomenuti SEO optimizaciju kao jednu od prvih tema s kojima se treba pozabaviti. O tome smo mnogo pisali na blogovima o SEO optimizaciji.  

No to je samo početak, čak i nužni preduvjet da bi i oglasi bolje 'radili'. 

Nakon što ste sredili web stranicu ili web shop, vrijeme je za sljedeći korak, a to je Google oglašavanje kojim efikasno dolazite do Vaših potencijalnih klijenata ili kupaca. 

  •     
  •     
  •     
  • Izrada internetske stranice sufinancirana je
    sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj