Kako povećati posjećenost web shopa?

Zadatak br.1 u eCommerce digitalnom marketingu jest kako povećati posjećenost web shopa, tj. kako dovesti više posjetitelja.

Matematika je jednostavna: više posjetitelja x veća konverzija = veći prihodi!

Kad se u tvrtkama rade godišnji planovi prometa za online kanal prodaje, uglavnom se pomnoži protekla godina sa željenom stopom rasta (5%, 10% ili čak 50% i više) i dobije planirani prihod.

Glavno pitanje je:

Kako povećati posjećenost web shopa? 

Tu na scenu stupa marketing tim - ili ako ga nemate - agencija poput naše 😉

Kako do većeg prihoda webshopa?

Prvi korak do većeg prihoda je veći broj posjetitelja web shopa. Povećanje posjećenosti neće doći samo od sebe, već mu treba pristupiti sistematično.

Stoga možemo reći da je glavni zadatak digitalnog marketinga povećati broj posjetitelja web shopa kroz sve kanale akvizicije

Što su kanali akvizicije? 

To su svi izvori od kuda posjetitelji mogu doći na neku web stranicu, u našem slučaju na webshop.

Posjetitelji webshopa

Posjetitelji na web mogu dolaziti na sljedeći način: 

  • direktno - utipkavanjem adrese webshopa u URL polje Internet preglednika ili korištenjem bookmarka za pristupanje web stranici
    • ovo uglavnom koriste vjerni kupci već upoznati s brandom i glavni način kako ovo povećati jest gradnja brand awarenessa 
  • organsko pretraživanje - posjetitelji koji dolaze klikom na link u organskim rezultatima pretraživanja u Google tražilici
    • na ovo možemo utjecati SEO aktivnostima kojima je cilj što bolje organsko pozicioniranje stranice na webu
      DALJNJE ČITANJE: Što je SEO optimizacija? 
  • plaćeno pretraživanje - posjetitelji koji dolaze klikom na oglase u rezultatima pretraživanja na Google tražilici
    • na ovaj akvizicijski kanal je najlakše utjecati: veći budget donosi veću posjećenost, no nedostatak toga je što je taj rast momentalan, čim se budget smanji i posjećenost pada
  • display oglasi - posjetitelji dolaze klikom na Google Display Ads bannere na raznim portalima
    • slično kao kod plaćenog pretraživanja, veći budget donosi veći broj posjetitelja, ali momentalno
  •  refferal ili preporuke - posjetitelji dolaze klikom na URL web stranice na nekoj drugoj web stranici ili digitalnom materijalu (pdf, ppt...)
    • na ovo se može utjecati raznim suradnjama, affiliate marketingom, PR objavama ali i gradnjom backlinkova koji uz to pomažu i u SEO optimizaciji 
  • društvene mreže - posjetitelji koji dolaze klikom na objavljeni link na društvenim mrežama
    • (ne)pisano pravilo kaže bi da svaka promotivna objava na društvenim mrežama trebala imati CTA (call to action) koji je u idealnom slučaju poziv da se klikne na link koji posjetitelja vodi na web shop 
    • za povećanje ovog akvizicijskog kanala potrebno je radiit na povećanju broja pratitelja, angažiranosti publike na društvenim mrežama, objavljivati relevantne ponude u idealno vrijeme, imati privlačne vizuali i tekstove objava, te najvažnije - oko svojeg branda i profila na društvenim mrežama graditi brand s kojim će publika rado komunicirati 
  • email - posjetitelji koji dolaze klikom na linkove u newsletteru kojeg šaljemo na bazu primatelja
    • stalno povećavati bazu primatelja newslettera, slati redovite i relevantne newslettere koji korisnicima donose privlačne ponude

Google Analytics je naš najbolji prijatelj, družimo se svakih nekoliko dana (ako ne i svaki) uz jutarnju kavu, pratimo posjećenost i konverzije po kanalima.
Iz Google Analytics iščitavamo od kuda dolaze posjetitelji na webshop i koji su trendovi kroz vrijeme. 

Google analytics primjer

Primjer prikaza posjećenosti iz svih akvizicijskih kanala u Google Analyticsu

Kako pratiti posjećenost web shopa?

Kada je na početku nekog razdoblja definiran plan prometa webshopa, potrebno je da marketing odjel to prevede u broj posjetitelja i izradi plan aktivnosti koje će do tog broja posjetitelja dovesti. 

Prvo dakle treba pomnožiti broj posjetitelja web shopa sa stopom rasta prometa i napraviti plan po kanalima akvizicije kako to postići.
Konkretno, najbolje je složiti tablicu koja jasno kaže koliko posjetitelja očekujemo preko kojeg akvizicijskog kanala za svaki mjesec, i koje ćemo aktivnosti poduzeti da bismo te posjetitelje doveli na stranicu.

Tu tablicu zovemo akvizicijska tablica. 

Ukoliko je u Google Analyticsu postavljeno praćenje eCommerce konverzija, moći ćemo vidjeti i stopu konverziju po svakom kanalu akvizicije.

Odnosno, laički rečeno, za svaki od gore navedenih načina dolaska na web shop vidjet ćemo koliko % posjetitelja iz tog kanala obavi kupnju. 

Pretpostavimo sada da smo sve to napravili, odrađujemo planirane aktivnosti i pratimo najbitnije metrike. 

Kako znamo jesmo li na dobrom putu?

Scenarija je više:
✔️ posjećenost webshopa raste, stope konverzije su stabilne ili rastu 
--> super, na dobrom ste putu!
posjećenost webshopa raste, ali stope konverzije padaju
--> u tom slučaju akviziramo posjetitelje koji nisu u potpunosti naša target skupina i proporcionalno povećanje broja neće biti dovoljno, trebat će nam još više posjetitelja i aktivno poraditi na povećanju stope konverzije (broj posjetitelja koji obavi kupnju)
posjećenost pada!
--> ovo je emergency alarm i hitno treba istražiti sva područja koja na njega mogu utjecati - ponuda webshopa, procesi, customer support, izgled webshopa, tehnički SEO itd itd... 

Imate li vi već svoju akvizicijsku tablicu?

Ako trebate pomoć s izradom iste, na raspolaganju smo. 


 

  •     
  •     
  •     
  • Izrada internetske stranice sufinancirana je
    sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj