SEO optimizacija
Što je SEO optimizacija?

SEO optimizacija (Search Engine Optimization ili optimizacija za tražilice) je set aktivnosti čiji je cilj što bolje pozicioniranje web stranice na rezultatima tražilica.

Drugim riječima, kad netko gugla neki pojam vezan za vaš webshop, cilj je da se vaša web stranica ili webshop pojave na prvoj stranici rezultata što bliže vrhu. 

Što je Vaša stranica bliže vrhu, idealno na prva 3 mjesta, imati će više posjetitelja, a time i više konverzija u kupce.

 

PPC vs SEO rezultati
Zašto je SEO bitan?

Tražilice (prvenstveno Google) su jedan od najvažnijih kanala kroz koje posjetitelji dolaze na vašu web stranicu ili web shop. Ti posjeti nazivaju se organski posjeti (Organic traffic) iz razloga što dolaze bez da ih direktno plaćate, tj prirodnim putem. Posjetitelji u tražilicu (Google) upisuju neki pojam koji traže, te ako je vaša stranica optimizirana tražilica (Google) će ju izbaciti kao rezultat pretrage, a posjetitelji će doći na vaše stranice.

SEO optimizacija služi upravo tome, da optimizira vaše stranice kako bi ih tražilice (kao Google) prepoznale kao relevantne za određene pojmove. Uz inicijalno ulaganje u SEO optimizaciju ova vrsta posjeta (Organski posjeti) je besplatna, za razliku od posjetitelja koje ste platili, bilo kroz PPC (pay per click oglašavanje) ili kroz neki drugi kanal oglašavanja i promocije. 

Stoga je bitno redovito provoditi SEO aktivnosti - ako je pozicioniranje dobro, ulaganja u plaćene oglase mogu biti značajno manja ili čak posve izostavljena. 

Elementi SEO optimizacije

Osnove SEO optimizacije

1. DEFINIRANJE STRATEGIJE za SEO optimizaciju

Osnova SEO optimizacije je definiranje strategije. To prvenstveno uključuje definiranje ciljanog tržišta i jezika, te usluga ili kategorije proizvoda za koje se stranica optimizira. Bitan dio je istraživanje konkurencije i njihovog pozicioniranja na Internetu. Oni koji tek kreću sa SEO optimizacijom često se susreću sa situacijom da tvrtka koja im u suštini nije konkurencija na Internetu to jest, odnosno dobro je pozicionirana na ključne riječi iz njihove domene.  


Istraživanje ključnih riječi

2. ISTRAŽIVANJE KLJUČNIH RIJEČI

Istraživanje ključnih riječi (eng. keyword research) jedna je od osnovnih SEO aktivnosti. Temeljito istraživanje najčešće vlasnicima stranica donese zanimljive spoznaje o navikama njihovih kupaca - razlika u onome što smo mislili da pretražuju i što stvarno pretražuju zna biti značajna. Nakon istraživanja slijedi odabir ključnih riječi za koje se radi optimizacija, najčešće 5-7 pojmova koji dobro opisuju ono što prodajemo. Kada se postigne željeno pozicioniranje na te ključne riječi, dodaju se nove i tako se postepeno gradi snaga domene.  


Tehnički SEO

3. ON-PAGE SEO OPTIMIZACIJA

Tehnički i on-page SEO često su najmističniji dio optimizacije za tražilice. Podrazumijevaju širok spektar elemenata i sadržaja koje posjetitelji web stranice ne vide, ali tražilicama su jako bitni. Osim pravilnog korištenja ključnih riječi u URL-u, naslovima, podnaslovima i opisima, postoji i čitav niz tehničkih detalja koji mogu bitno utjecati na pozicioniranje - primjerice, redirectanje 404 linkova na postojeće stranice, pravilno i brzo učitavanje stranice u desktop i mobile varijanti...


Stvaranje sadržaja

4. CONTENT ili SADRŽAJ

Iako stvaranje sadržaja navodimo tek na 4. mjestu ovo je vjerojatno najvažnija aktivnost za SEO optimizaciju. Cilj SEO optimizacije je u principu vrlo jednostavan, a to je da pruži posjetiteljima relevantan i zanimljiv sadržaj o temi koju istražuju. Google i sve ostale tražilice imaju misiju pronaći u moru informacija sadržaj koji će čitateljima dati tražene informacije o pojmu koju pretražuju. Stoga cilj svakog vlasnika web stranice ili web trgovine treba biti kreiranje sadržaja koji zaista zanima posjetitelje, tj čitatelje. Cilj je da taj sadržaj bude jedinstven, tj da pruži čitateljima neke nove informacije. Nitko od nas ne želi čitati istu stvar na 10 web stranica, želimo saznati nešto novo, bilo o temi koju istražujemo ili proizvodima i uslugama koje kupujemo. Stoga informirajte posjetitelje  što detaljnije o svojim proizvodima i uslugama.

Iako je Content creation tj. stvaranje sadržaja jedna je od vremenski najzahtjevnih aktivnosti, ona je ključna za dobar SEO. Google (a i posjetitelji web stranica i web shopova) vole raznoliki sadržaj - vole tekstove, slike, videa... Istraživanja pokazuju da online kupci u prosjeku konzumiraju 5-8 komada sadržaja o nekom proizvodu prije nego donesu odluku o kupnji, na raznim mjestima na Internetu. Ako posjetiteljima pružimo zanimljiv i relevantan sadržaj imati će manje motiva otići s nje i pretraživati dalje. Ovo je ujedno glavni razlog zašto toliko tvrtki na svojim web stranicama i web shopovima piše blog - to je odličan i efikasan način za plasiranje sadržaja koji će se svidjeti i posjetiteljima, a ako se svidi posjetiteljima svidjeti će se i algoritmima za pozicioniranje na tražilicama.


Backlinkovi i SEO link-building

5. BACKLINKOVI

Backlinkovi i građenje vanjskih linkova (eng. link-building) dio je off-site SEO aktivnosti. Ako druge stranice imaju linkove na vašu stranicu, ona postaje relevantnija, vjerojatnije je da je sadržaj dobar i koristan te će ju i tražilice takvom smatrati. Stoga je aktivno stvaranje vanjskih linkova jedna od SEO aktivnosti koja relativno brzo i vrlo efikasno pridonosi boljem rangiranju. 

Ako stavimo tehnički dio na stranu, linkove možemo promatrati kao preporuku koju vašim stranicama daju neke druge stranice. Zamislite da ste objavili neki zanimljivi blog na svojim web stranicama koji se nekome toliko svidio da ga je podijelio i na svojim stranicama, (te stavio link prema vašim stranicama kao izvoru informacija). Taj link je vaša digitalna preporuka, a netko tko ima puno preporuka postaje relevantan. Na isti način stvari promatraju i pretraživači kao Google, što više stranica upućuje na vašu stranicu ona postaje relevantnija, te će bolje kotirati na tražilicama.

Naravno postoje načini da se ovaj proces malo ubrza, no tu treba biti vrlo oprezan, jer i u digitalnom svijetu postoje i loše preporuke. Odnosno prije ili kasnije sve što je iscenirano pada u vodu. Kod SEO optimizacije to se odnosi na kreiranje velikog broja linkova po lošim stranicama koji nisu relevantne za sadržaj koji se plasira.

Ukratko vaš cilj treba biti dobivanje kvalitetnih linkova (preporuka) sa stranica koje su sadržajno povezane sa vašom.


Analitika je bitna za SEO

6. ANALITIKA I METRIKE

Jednom kad je većina tehničkih detalja na webu optimizirana, redovito se stvara i objavljuje novi sadržaj te se grade novi vanjski linkovi, potrebna nam je analitika, tj. metrike koje će nam reći idemo li u dobrom smjeru, radimo li dobar posao. Za to se uglavnom koriste besplatni alati poput Google Analyticsa, Google Search Console ali i drugi alati poput Mangoolsa (SERPWatcher) ili Semrusha

 

Primjer webstranice
Web stranica je ključ svega.

Svaka agencija za digitalni marketing će klijentima spomenuti SEO optimizaciju kao jednu od prvih tema s kojima se treba pozabaviti.

Dobro posložena web stranica baza je za sve ostale aktivnosti u digitalnom marketingu, stoga je SEO nešto što ne možete izbjeći. 

  •     
  •     
  •     
  • Izrada internetske stranice sufinancirana je
    sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj